تعداد بازدید: 5684

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 2 شهريور 1385-0:0

"الف" توكلي راه افتاد

دكتر احمد توكلي نماينده بهشهري مردم تهران و مديرمسئول روزنامه تعطيل شده فردا، با راه اندازي سايت خبري تحليلي «الف» بار ديگر به عرصه رسانه بازگشته است.


 اگرچه در سايت «الف» نامي از توكلي برده نشده، اما گفته مي شود اين سايت با نظارت توكلي و توسط دستياران وي راه اندازي و آغاز بكار كرده است.

الف جزو معدود سايتهاي خبري تحليلي فارسي زبان است كه علاوه بر متن و عكس، به محصولاتي چون صدا و تصوير ويدئويي نيز روي آورده و پادكست را نيز جزو محصولات خود گنجانده است.

در سايت الف، يادداشتهايي با امضاي توكلي و ديگر همفكرانش نظير الیاس نادران، لطف الله فروزنده، حسن سبحاني و عباس سلیمی نمین انتشار يافته است. توكلي در يكي از اين يادداشتها با عنوان «اصولگرا انحصار طلب نيست» به همفكرانش در جناح اصولگرا توصيه كرده براي پيروزي در انتخابات شوراها اختلافات را كنار گذاشته و به وحدت برسند.

به گفته وي، گرايش هاي مختلف اصولگرا نبايد تصور كنند كه به تنهايي برنده مي دانند و انحصار طلبي پيشه كنند وهمفكران خويش در جمع طيفي اصولگرا را ناديده بگيرند . اين ، غير از تعاض آشكار با اصولگرايي ، خطر شكست را براي ما جدي مي كند ، به ويژه آنكه ممكن است جريان به اصطلاح اصلاح طلب با وحدت وارد عرصه شود نيروهاي موثر جريان اصولگرا بايد از انحصار طلبي در درون جريان بپرهيزند و يكديگر را از آن نهي كنند .

به اعتقاد توكلي، شرط توفيق در رسيدن به فهرست واحد ، داشتن روحيه تفاهم و آمادگي همه براي تنازل از فهرست مطلوب خويشي است . هيچكس و هيچ گروهي ، هر چند محبوب و موثر ، در اين فرايند نبايد براي خويش حق ويژه تصور كند .

سايت «الف»، منشور كاري خود را ذيل عنوان «مولفه هاي اصولگرايي تحول خواهانه»، اعتقاد به مردم سالاري ديني، عدالت‌خواهي در همه عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي و اعتقاد به توسعه عدالت محور، آزادي در عرصه انديشه و عمل براي همه شهروندان در چارچوب قانون و تحول گرايي و نوخواهي مستمر عقلاني در چارچوب مباني مترقي اسلام و قانون اساسي عنوان كرده است.

به گفته دست اندركاران اين سايت، «الف» يك سايت صرفا خبري نيست بلكه تلاش دارد تا بيشتر بر آن بخش از اخباري كه در تصميم‌سازي و يا شكل‌گيري آزاد افكار عمومي نقش دارد ، تاكيد نمايد. «الف» هيچ اعتقادي به خودسانسوري و يا پنهان نمودن واقعيت‌هاي عيني جامعه ندارد و بلكه اين اقدام را در جهت نوعي شكل‌گيري نفاق فردي و اجتماعي مي‌پندارد. اما هيچ‌گاه تسليم فضاسازي‌هاي خبري و اطلاع رساني اغيار و يا تعويض مسائل فرعي و اصلي كشور نمي‌شود.

نشاني سايت به اين قرار است:http://alef.ir/


  • پنجشنبه 19 ارديبهشت 1392-0:0

    درسال حماسه سیاسی ودرانتخابات ریاست جمهوری ، مابه کسی رای می دهیم که به مردم امید به زندگی ببخشد . چراکه بی تفاوتی دولتها باعث شده مسن ترها بخاطراینگه مبادا روزی برای امرارمعاش شرمنده فرزندان ویا دیگران شوندنسبت به آینده مضطرب ونگران باشند وجوانان نیز ازبیکاری به آینده بی علاقه ، افسرده ودچار روزمرگی وخمودگی شده باشند . ، پس اولا" برای سرپرستان خانوار حداقل بیمه بازنشستگی و بیمه خدمات درمانی سهم دولت درنظر گرفته وبه حساب تامین اجتماعی واریزنماید وسهم افراد اختیاری باشد . دوما" برای جوانان بیکارمقرری ماهیانه درنظر بگیرد . متاسفانه نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچگونه اقدامی نکرده اند . به عبارتی مانند ملی شدن نفت وگازومنابع طبیعی، منابع انسانی یعنی آحادجامعه نیزملی اعلام بکند. زیرا آرامش حق ما ست. لطفا" جهت ادای دین به جامعه امروزی ونسل های آینده ،اطلاع رسانی کرده وبادیگران درمیان بگذارید.

    • سه شنبه 6 بهمن 1388-0:0

      مرگ بر خائن به ملت


      ©2013 APG.ir